GIDA GÜVENLİĞİ
GIDA GÜVENLİĞİ

Anako Yumurta ve Ürünleri A.Ş.' nin birincil önceliği her zaman müşterilerinin ve tüketicilerinin güvenli ve sağlıklı ürünlere ulaştırılması olmuştur. Müşterilerine yasal düzenlemelere ve kalite standartlarına uygun olarak üretilmiş, fonksiyonel, doğal, taze ve besin değerleri korunmuş ürünler sunmak Anako' nun en temel amacıdır.

Anako' da sektörün tabi olduğu her türlü yasal düzenlemelere uygun üretim yapılmaktadır. Ayrıca 2010 yılından beri, ISO 9001:2015 ve ISO 22000 (HACCP) kalite belgelerine ve bu belgelerin gereği olarak Kalite Yönetimi ve Gıda Güvenliği Yönetimi Sistemleri’ ne sahiptir. Dolayısıyla hammadde ve malzeme girişinden ürünün müşterilere teslimatına kadar tüm süreçlerdeki bütün riskler tanımlanmış, bu risklerin nasıl bertaraf edileceği ve nasıl mücadele edileceği ile ilgili sistemler kurulmuş, her türlü risk kontrol altına alınmıştır.

2016 yılında BRC (British Retail Consortium – İngiliz Perakendeciler Birliği) Global Gıda Standardı denetlemesi sonrasında B Grade başarı puanıyla BRC belgelendirilmesine hak kazanılmış, 2017 yılında tekrarlanan denetleme sonucunda ise başarı puanı A Grade’ e yükseltilmiştir. 2018 yılındaki denetlemede de A Grade başarı puanı elde edilmiştir. Gıda Güvenliği alanında dünya çapında prestijli olan bu belgeye sahip olmak Anako için büyük bir gurur ve ayrıcalıktır.

Kalite ile ilgili sertifikaların yanında Helal ve Kosher belgeleri ile de müşteri talep beklentilerine cevap verilmektedir.

Tarım ve Ormancılık Bakanlığı tarafından çıkarılan ürün/hizmet bilgisi düzenlemeleri ve etiketlemesiyle ilgili tüm yönetmelik ve kurallara tam olarak uyum gösterilmektedir. Ambalaj üzeri bilgileri, Türk Gıda Kodeksi Etiketleme Yönetmeliği ve Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından çıkarılan Etiketleme Kılavuzu’ nda belirtilen gerekliliklere tam olarak uyularak hazırlanmakta, böylece müşterilere muhafaza ve kullanım aşamalarında uyulması gereken kurallarla ilgili gerekli bilgilendirmeleri yaparak ürünün doğru ve güvenli kullanımı garanti altına alınmaktadır.

Anako müşterileri Türkiye’ nin her yerinden alan kodu çevirmeden aranabilen 444 9 678 nolu Mutlu Aşçı Hattı’ nı arayarak ürünlerle ilgili her türlü görüş, talep ve şikayetlerini iletebilmektedirler. Bütün talep ve şikayetler aciliyetine göre sınıflandırılmakta ve en geç 3 iş günü içerisinde sonuçlandırılarak sahibine geri dönüş sağlanmaktadır. Müşteri Memnuniyeti Süreci' nin yürütüldüğü program sayesinde şikayetler, sistematik olarak incelenebilmekte ve kök sebeplerin tespit edilip giderilmesi yönündeki çalışmalara temel teşkil etmektedir.